Kapoenen

Leeftijd:
6 tot 8 jaar

Kapoenen is de eerste tak binnen onze scouts. Vanaf het jaar dat je 6 jaar wordt kan je als kapoen worden ingeschreven bij scouts Steendorp. Kapoen ben je tot je 8 jaar. Daarna stap je over naar de welpen.

Als kapoen is alles nieuw, als leiding laten wij je al spelenderwijs kennis maken met de scouts. Een weekend, misschien wel de eerste keer van huis is een grote stap en een geweldige belevenis voor veel kinderen en een goede voorbereiding op het zomerkamp.

Elk nieuw lid mag 3 zondagen proberen of ze al dan niet hun draai vinden in de scouts. Indien dit wel zo is kan je je inschrijven en ben je hierbij ook verzekerd voor het hele scoutsjaar. Bij je inschrijving ontvang je met extra toelage (€10) ook je scoutsdas! Deze raden wij aan voor alle kapoenen. Een uniform bij de kapoenen verplichten wij niet omdat zij er nog heel snel uitgroeien. Natuurlijk mag dit altijd! Alle kledingsstukken kunnen worden aangekocht in de scoutswinkel De Hopper in Antwerpen.

De leiding van de kapoenen dit jaar zijn:

- Joke Lyssens

- Noa De Schoenmaeker