Algmeen

Scouts Sint-Jan steendorp is een dynamische groep van jonge mensen zowel jongens als meisjes. Elke zondagmiddag zakken ze massaal af naar het scoutslokaal. Daar staat voor hen een groep leiding die met groot plezier elke week een activiteit organiseren.

Maar scouting bestaat natuurlijk niet alleen uit zondagmiddag-activiteiten. Ook buiten deze weekelijkse samenkomsten organiseert de leiding, nog andere activiteiten zoals een kaas en wijn avond, spaghettitafel, een BBQ, ...

De kers op de taart van een scoutsjaar is echter het jaarlijkse kamp. We gaan met de oudste groepen naar een kampterrein ergens in de Ardennen of limburg en daar leven we in harmonie met de natuur, even weg van de normale, dagelijkse sleur. De jongste takken doen dit ook maar zij trekken naar een gebouw iets dichter in de buurt.

Heb jij zin om naar onze scouts te komen? Aarzel dan zeker niet om eens een kijkje te komen nemen op zondag vanaf 14uur in ons lokaal aan de Sparrenlaan 9a in Steendorp, naast de sporthal.

Leeftijd: 6 tot 16 jaar

Lidgeld: €45 (met das €55)

Als nieuw lid mag je 3 zondagen proberen vooraleer je de knoop doorhakt om je al dan niet in te schrijven. Inschrijven kan via deze site of op papier. Het inschrijvingsgeld kan worden afgegeven aan de hoofdleiding of overgeschreven worden op BE43 0688 9133 0401. De verdere kosten voor het scoutsjaar bedraagt elke zondag €0,50 voor een koek en een drankje.

Elke maand wordt het maandprogramma doorgestuurd via mail en verschijnt het ook op deze website. Hier staan de activiteiten per tak in. Ook de contactgegevens van alle leiding staat in dit boekje.

Dus om af te ronden, indien er nog vragen zijn, aarzel niet om ons te contacteren!

Stevige scoutsgroeten,

De leidingsploeg